علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟
سرخط خبرها

طرز تهیه مربای پوست هندوانه + خواص پوست هندوانه

  • کد خبر: ۱۷۵۷۹۵
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
طرز تهیه مربای پوست هندوانه + خواص پوست هندوانه
در این مطلب به شما طرز تهیه‌ی مربای پوست هندوانه را آموزش و خواص باور نکردنی آن را معرفی می‌کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، هندوانه میوه‌ای خوشمزه و آبدار است که مصرف آن به اکثر افراد پیشنهاد می‌شود. پوست هندوانه نسبت به میوه آن، حاوی آب و شکر کمتر و فیبر بالاتری است. از این رو سنگین‌تر بوده و مزه کمتری نیز دارد. قسمت سفید پوست این میوه دارای مقدار زیادی «سیترولین» نوعی اسیدآمینه است که با گشاد کردن سرخرگ ها، گردش خون را بهبود می‌دهد.

طرز تهیه مربا پوست هندوانه

طرز تهیه مربای پوست هندوانه + خواص پوست هندوانه

مربا پوست هندوانه، یکی از مربا‌هایی است که در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته و بسیاری به خاطر بافت ترد و شکننده این مربا علاقه زیادی به مصرفش دارند که از نظر شکل ظاهری نیز شبیه به مربای بالنگ است.

مرحله اول: پوست سبز هندوانه را بگیرید.

مرحله دوم: بخش سفید پوست را به شکل دلخواه برش بزنید.

مرحله سوم: در قابلمه بریزید و رنده پوست لیمو یا پرتقال به آن اضافه کنید.سپس آب یک عدد لیمو ترش را نیز به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم: به ازای هر۶۰۰ گرم پوست هندوانه ۲۰۰ گرم شکر اضافه کنید و اگر خواستید می‌توانید مقدار کمتری هم استفاده کنید.

مرحله پنجم: درب قابلمه را می‌بندیم و نیم ساعت زمان می‌دهیم تا شکر به اصطلاح به خورد هندوانه رود.

مرحله ششم: به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه روی حرارت قرار می‌دهیم تا بپزد.

*نکته: برای تبدیل مربا پوست هندوانه به مارمالاد پوست هندوانه می‌توان همین مربا را در میکسر ریخت و میکس کرد.

خواص پوست هندوانه

طرز تهیه مربای پوست هندوانه + خواص پوست هندوانه

پوست هندوانه دفع کننده اوره

مطالعات اخیر نیز حاکی از آن است که پوست هندوانه به دلیل وجود سیترولین که نقش مهمی در سیکل اوره بدن بازی می‌کند، قادر است تا نیتروژن را از خون جذب کرده و آن را به ادرار تبدیل کند.

پوست هندوانه برای درمان زخم

پوست هندوانه حاوی ماده‌ای به نام آرگنین است که میزان اکسیدنیتروژن را افزایش می‌دهد. از این رو رگ‌های خونی را آرامش بخشیده و به درمان آنژین و بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند. ترکیبات موجود در پوست هندوانه رشد ماهیچه‌ها را بهبود بخشیده و در درمان زخم‌ها مؤثر است. با خستگی مبارزه کرده و سیستم ایمنی را تحریک می‌کند. علاوه بر این با سرطان نیز مبارزه می‌کند.

بهبود عملکرد ورزشی با پوست هندوانه

افرادی که قصد دارند توانایی‌ها و قدرت بدنی خود را در رشته ورزشی خود افزایش دهند پوست هندوانه مصرف کنند. این روش در ایالات غربی آمریکا از سال‌های دور در میان ورزشکاران مورد استفاده قرار می‌گرفته.

کاهش فشارخون با پوست هندوانه

اگر پزشک به شما هشدار داده است که فشارخون بالایی دارید پس پوست هندوانه بخورید تا بدنتان را از بروز سکته‌ها ایمن کنید. محققان ثابت کرده اند که استفاده از مکمل‌هایی همچون پوست هندوانه برای افراد بزرگسال مبتلا به فشارخون به عنوان یک درمان خانگی و گیاهی موثر واقع شده است.

تقویت معده با پوست هندوانه

مصرف پوست هندوانه همراه با شکر و عسل و حتی مربای آن برای تقویت و درمان ضعف معده توصیه می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->